Ubezpieczenie na życie – jakim jesteś klientem?
Pracując jako Life Protection Advisor, poznaję wielu ciekawych ludzi. Różnią się od siebie pod wieloma względami, ale mają też ze sobą dużo wspólnego. Moje porównania opieram o potrzeby – jestem agentem ubezpieczeniowym, dlatego na to zwracam szczególną uwagę. Właśnie na nie największy wpływ mają m.in.: wiek, stan zdrowia, wykonywany zawód, wielkość rodziny, sytuacja finansowa czy plany na przyszłość. Ze względu na powyższe podzieliłem klientów na takich, którzy czują najmniejsze i największe potrzeby ubezpieczeniowe.
Z poradnika dowiesz się
Potrzeby ubezpieczeniowe – grupy społeczne
W pierwszej grupie znajdziemy najczęściej młodych, zdrowych singli, którzy nie posiadają zobowiązań i są niezależni finansowo. Nie wykonują też ryzykownych zawodów lub nie mają niebezpiecznego hobby. Często uważają, że w aktualnej sytuacji ubezpieczenie ich nie dotyczy, mają niskie poczucie odpowiedzialności (nawet za siebie).
W drugiej grupie pojawiają się osoby o całkiem przeciwnych poglądach. Wynika to z tego, że zakładają rodzinę, planują jej przyszłość, budują firmy, mają coraz większe zobowiązania. Mogą też czuć większą potrzebę ubezpieczenia się, bo przeszły chorobę lub wypadek albo wykonują ryzykowny zawód bądź mają niebezpieczne hobby. Czują się odpowiedzialni za siebie i swoją rodzinę.
Pierwszy typ od drugiego najczęściej różni się tym, że ma wyższe sumy ubezpieczeń, brak dodatkowych wykluczeń, niższe ryzyko ubezpieczeniowe. Takie warunki są bardzo korzystne, wręcz idealne, ale – jak widać – potrzeba jest wtedy najniższa.
Coś jednak musi kierować ludzi do tego, aby chcieli mieć (bądź też nie) polisę na życie.
Stosunek do ubezpieczenia – podział na 4 kategorie
Wykonywany przeze mnie zawód agenta ubezpieczeniowego sprawił, że zwracam uwagę na stosunek klienta do ubezpieczenia. Tu pozwoliłem sobie na podzielenie klientów na 4 kategorie:
-
ubezpieczony,
-
niedoubezpieczony,
-
nieubezbieczony,
-
nieubezpieczalny.
Jeśli więc jesteś:
-
Ubezpieczony – świetnie! Pozwól, agentowi ubezpieczeniowemu zrobić audyt polisy (taki przegląd jak auta, żeby mieć pewność, że z taką polisą dojedziesz do celu).
-
Niedoubezpieczony – nie bój się spotkania, omów z ekspertem na nowo swoje potrzeby. Bądź świadomy swojej ochrony.
-
Nieubezpieczony – nie czekaj, spotkaj się z agentem. Nieszczęście nie pyta, czy teraz to dobry moment. Powiedz mu, co się stało, że nie wierzysz w ubezpieczenia albo czego się obawiasz.
-
Nieubezpieczalny – a może jednak nie jesteś? Nie masz nic do stracenia, agent sprawdzi to dla ciebie!
A ty jakim typem jesteś? Odezwij się do mnie, zadbam o twoje poczucie bezpieczeństwa.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o ubezpieczeniach na życie
Syndycy (doradcy restrukturyzacyjni), jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, mieli duże problemy z wyznaczeniem wysokości potrąceń dokonywanych do masy upadłości z emerytury lub renty dłużnika (upadłego). Treść ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych nie określała wprost wysokości potrąceń realizowanych po ogłoszeniu upadłości konsumenckiej, a ich wykładnia nie była jednolita.
30.12.2021Ubezpieczenie grupowe w pracy, inaczej grupówka, to chyba jedno z najpopularniejszych ubezpieczeń na życie, jakie posiadamy. Może dlatego, że wielu pracodawców daje je pracownikom jako benefit i nie musimy za nie płacić, a może dlatego, że jest ono tanie, bo cena najczęściej waha się między 40 zł a 60 zł miesięcznie. Ubezpieczenie to występuje też w formie grupy otwartej, czyli można je wykupić indywidualnie, bo np. nie mamy możliwości w pracy albo chcemy mieć inne warunki niż pracodawca proponuje – różnie to bywa.
24.09.2021Według badania przeprowadzonego w 2009 roku przez Główny Urząd Statystyczny, 13,3 % osób pracujących była mobbingowana - głównie młode dobrze wykształcone kobiety, mężczyźni nie posiadający umowy o pracę, technicy, specjaliści, a także osoby pracujące w służbie zdrowia i na stanowiskach administracji publicznej. Warunki i komfort pracy mają znaczący wpływ na jej jakość i wydajność, dlatego analiza i obrazowanie zagrożeń w miejscu pracy jest pierwszym krokiem do podejmowania stosownych działań zapobiegawczych i jest umotywowaniem wprowadzenia skutecznej polityki przeciwdziałającej istniejącym problemom.
22.08.2012Działalność gospodarcza przedsiębiorstwa jest przedmiotem rozważań wielu dziedzin nauki. Termin przedsiębiorstwo składa się z kilku mian, z których możemy wyróżnić takie, jak: instytucja, firma, zakład. Wśród tych pojęć najbardziej odmienne jest pojęcie firmy. Nazwą tą w znaczeniu prawnym do prowadzenia działalności posługują się osoby fizyczne lub prawne. Przedsiębiorstwo jest dopuszczonym przez przepisy prawa podmiotem gospodarczym działającym w celach zarobkowych, wykonującym to na swój własny rachunek. Każda działalność przedsiębiorstwa staje się wyodrębniona z otoczenia pod względem organizacyjnym, ekonomicznym i prawnym. Wyróżniając cechy przedsiębiorstwa, można wskazać na te najbardziej charakterystyczne, do których należą: nazwa przedsiębiorstwa, siedziba, struktura organizacyjno-prawna. Przedsiębiorstwo zatem jest pewnego rodzaju kapitałem społecznym, w skład którego wchodzą ludzie, czyli pracownicy i kadra.
02.03.2016W co inwestują Polacy? W nieruchomości, lokaty, fundusze, złoto. To oczywiście zależy od grubości portfela. Jednak stosunkowo niewiele jeszcze osób inwestuje w największy, najcenniejszy możliwy kapitał – zdrowie. Czasami ważniejszy jest doinwestowany samochód niż stan swojego zdrowia. No a gdzie jeszcze w tym wszystkim jest rodzina, gdzie są bliscy? Naprzeciw wychodzą ubezpieczenia na życie.
12.09.2022W dzisiejszych czasach – wbrew pozorom – małe i średnie firmy, chcąc pozyskiwać klientów i promować swoją firmę, stoją przed niełatwym zadaniem. Jeszcze 10 lat temu promocja firmy ograniczała się do rozniesienia ulotek, powieszenia plakatów i jeżdżącej po okolicy przyczepki głoszącej hasła reklamowe. Czasy, o których mowa, w kontekście biznesu, zaczynają przechodzić do historii. W tym momencie coraz większą popularność zyskują media społecznościowe czy influencer marketing.
11.03.2022